ברקע הפגיעה בתחנות כוח: החשמל הושבת באומן

נתי קאליש No Comments on ברקע הפגיעה בתחנות כוח: החשמל הושבת באומן

בעקבות ההפצצות על תחנות כוח העיר אומן מצויה בלי חשמל כבר מהבוקר | בחלקים נרחבים באוקראינה יש הקצבת חשמל מועטה לפי גודל משפחה. קנסות גדולים לחריגות או במקרי השארת חשמל דולק ללא צורך

רחוב חשוך באומן צילום: נתי קאליש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקהילה היהודית בעיר אומן האוקראינית מדווחים כי כבר מהבוקר, עקב ההפצצות על תחנות הכוח, העיר אומן מצויה בלי חשמל. זאת במקביל לדיווחי הממשל האוקראיני כי בחלקים נרחבים במדינה יש הקצבת חשמל מועטה לפי גודל משפחה. במקרי חריגה מוטלים קנסות גדולים לחריגות או במקרי השארת חשמל דולק ללא הצדקה.

במקביל, הלחימה וההתקדמות האוקראינית נמשכת בגזרה הדרומית במחוז חרסון, למרות מיעוט פרטים שנובע מאיפול מכוון שמטילה הממשלה בקייב. על פי ההערכות, הצבא האוקראיני ממשיך להתקדם במטרה להשתלט על כל האזור שממערב לנהר הדנייפר, לקראת כיבוש אפשרי של העיר חרסון שנכבשה על ידי הרוסים בתחילת המלחמה. ברקע ההתקדמות ופגיעת המל"טים האיראניים בתחנות כוח הולכת ומתחזקת אזהרתו של נשיא אוקראינה זלנסקי מפני פעולת חבלה אפשרית של הרוסים בסכר, שעשויה להציף את כל האזור.

ביום חמישי הזהיר זלנסקי כי הצבא הרוסי עוסק בהטמנת חומרי נפץ גדולים בסכר קחובקה שעל נהר הדנייפר במחוז חרסון, וצפוי לפוצץ אותו במקביל להתקדמות הכוחות האוקראיניים באזור. לדבריו, הסכר שממוקם בתחנת הידרו-אלקטרית שנמצאת שם מחזיק כמות של כ-18 מיליון קוב מים, ופיצוצו עשוי להציף יותר מ-80 יישובים, כולל את העיר חרסון.



0 תגובות